Halaman

Khamis, 25 September 2014

Macam Tak Percaya Kalau Kata Kelantan, Terengganu, Pahang Tiada Minyak


Inilah yang berlaku di Malaysia pada hari ini. Oleh sebab hendak menafikan hak royalti... hak rakyat maka sanggup mengatakan negeri Kelantan, Terengganu dan Pahang tiada minyak.

Bayangkan setelah mengaut hasil kekayaan bumi ketiga-tiga negeri ini mereka yang berkenaan boleh mudah-mudah menyatakan tiada minyak di negeri-negeri tersebut.

Inilah dinamakan penipuan... pembohongan... pendustaan... dan penyelewangan. Putar belit... putar alam. Apalah salahnya kalau royalti yang sepatutnya menjadi hak mereka diberikan. 

Sepatutnya rezeki yang melimpah-ruah yang dikurniakan oleh Allah s.w.t. itu disyukuri. Ini merupakan nikmat-Nya. Sepatutnya ucaplah syukur... alhamdulillah... alhamdulillah... alhamdulillah sebanyak-banyaknya.

Bukannya tamak haloba untuk kepentingan sendiri... untuk terus menjadi kaya-raya sampai bila-bila... dibolot untuk mengenyangkan perut sendiri sampai nak termuntah sehingga tidak mengagihkan kekayaan itu kepada orang lain... sehingga mengabaikan rakyat yang misikin lagi faqir... sehingga menyatakan Kelantan, Terengganu dan Pahang tiada minyak.

Ingatlah firman Allah s.w.t yang bermaksud:
Dan (ingatlah) ketika Tuhan kamu memberitahu: “Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambahi nikmat-Ku kepada kamu, dan demi sesungguhnya, jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azab-Ku amatlah keras”. (Ibrahim: 7)

Adakah logik yang selama ini kita tahu Kelantan, Terengganu dan Pahang ada minyak tetapi hari ini ada pihak yang menyatakan Kelantan, Terengganu dan Pahang tiada minyak? Kita orang yang tidak berpendidikan tinggi ini pun boleh fikir.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pelik bin ajaib... tapi betul la dia kata tu.. yang daratan la..

Ali Wowberita berkata...

surat khabar yg dah biasa menipu mana takut dgn halal dan haram

Terima Kasih Kerana Sudi Mengunjungi Ke Blog Saya. Lain Kali Singgahlah Lagi!