Halaman

Rabu, 17 Mac 2010

Allah Bersama Pejuang Islam

Takkan Allah nak membiarkan aku
seorang diri terumbang-ambing begitu sahaja,
sedang aku berusaha membuat kerja-kerja ini,
sedang aku berusaha berjuang pada jalan-Nya,
sedang aku berusaha menuntut ilmu agama
supaya dapat mengeluarkan diriku
dan manusia daripada kejahilan,
sedang aku berusaha membuat kerja-kerja Islam
bagi menolong agama-Nya
bagi aku, aku berasa tidak demikian
aku berasa Allah akan menolongku
aku berasa Allah akan membelaku
aku berasa Alah akan mempermudahkan urusan ini
yakinlah, aku yakin.

Ya Allah, tolonglah aku, bantulah aku, kasihanilah aku
kasihanilah aku ya Allah
aku memerlukan belas kasihan-Mu
aku memerlukan pertolongan-Mu
aku memerlukan rahmat-Mu
aku memerlukan redha-Mu
aku memerlukan hidayah-Mu

Ya Allah, tolonglah aku, bantulah aku, kasihanilah aku.
sesungguhnya aku berasa bersemangat
dan berkeyakinan untuk berada dalam perjuangan Islam,
dalam menegakkan agama-Mu,
dan berjihad pada jalan-Mu
di atas muka bumi ini.

Aku berasa demikian kerana Engkau
sentiasa menepati janji-janji-Mu
sedang aku manusia biasa
yang sering lupa dan alpa
tentang janjiku
ketika di alam roh
suatu ketika dulu.

Aku berasa demikian kerana Engkau
sentiasa menepati janji-janji-Mu
yang membuatkan aku yakin
bahawa Engkau sentiasa bersama-sama
dengan hamba-hamba-Mu
yang menolong agama-Mu.

Sebagaimana kata-kata Nabi Muhammad s.a.w.
kepada Abu Bakar As-Siddiq
ketika di Gua Thur
yang dalam ketakutan
dengan menyatakan bahawa jangan khuatir,
Allah bersama kita.

Kini, aku yakin
aku takkan sedih lagi
aku takan bimbang lagi
aku takkan takut lagi
dengan segala macam ujian
yang mendatang.

Aku yakin,
aku tidak bersendirian
aku yakin,
Allah bersama dengan orang yang berjuang pada jalan-Nya
sekali lagi ingin aku tegaskan,
Allah bersama pejuang Islam.

Tiada ulasan:

Terima Kasih Kerana Sudi Mengunjungi Ke Blog Saya. Lain Kali Singgahlah Lagi!