Halaman

Sabtu, 11 Disember 2010

Kembalilah Kepada Allah

Firman Allah s.w.t.:

أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ ءَامَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنْ الْحَقِّ وَلاَ يَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ الأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَكَثِيرٌ مِنْهُمْ فَاسِقُونَ (١٦)
Maksudnya: Belumkah datang waktunya bagi orang-orang yang beriman, untuk tunduk hati mereka mengingat Allah dan kepada kebenaran yang telah turun (kepada mereka), dan janganlah mereka seperti orang-orang yang sebelumnya telah diturunkan al-Kitab kepadanya, kemudian berlalulah masa yang panjang atas mereka lalu hati mereka menjadi keras. Dan kebanyakan di antara mereka adalah orang-orang yang fasik.
(Al-Hadid: 16)

Bersih dan tenangkanlah hati serta jernihkan akal fikiran untuk memahami ayat ini dengan sejelas-sejelanya. Moga-moga timbul kesedaran dan keinsafan dalam hati. Sekiranya ada berbuat kesalahan dan dosa, moga-moga cepat rasa insaf dan bertaubat kepada Allah.

Apabila ada perasaan malu kepada Allah, maka kita akan ingat Allah bahawa Allah melihat setiap gerak-geri kita daripada segi qauli, fikli dan qalbi.

Kembalilah kepada Allah!

Tiada ulasan:

Terima Kasih Kerana Sudi Mengunjungi Ke Blog Saya. Lain Kali Singgahlah Lagi!